de Big Five - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van wijnand panjer - WaarBenJij.nu de Big Five - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van wijnand panjer - WaarBenJij.nu

de Big Five

Blijf op de hoogte en volg wijnand

14 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vandaag de laatste dag en we hebben de koffers inmiddels ingepakt,vanavond 0000 uur vliegen we weer naar het koude Nederland.Dat zal wel een overgang worden van korte broek en slippers naar muts en . handschoenen .We hebben de laatste weken geen tot zeer slecht wifi gehad.Op zich lekker rustig.We hebben natuurlijk heel wat beleefd en de eerste bekeuring is binnen.Van Durban zijn we naar Johannesburg gereden.De wegen waren bijzonder goed .Wat een mooi en groen land met verschillende landschappen.In Johannesburg hebben we een paar nachten overnacht en bij de laatste accommodatie was het verzamelen voor Kruger tour.Op tijd vertrokken en met een Bush truck rijden naar een onderkomen midden in de Bush.Wauw een eng idee dat hier alle wilde beesten los om je heen lopen.De laatste x stond er een olifant bij het zwembad.Apen stalen chips van de gasten,lachen natuurlijk. ze zaten boven op dak de zak leeg te eten.Deuren sluiten hier dus.De vlg morgen Buffels gespot voor de deur ,we hadden een prachtig uitzicht over de Bush.Vervolgens een ochtend wandeling en veel geleerd over de natuur.Er werd een dikke spin uit de grond getoverd en later nog een zwarte slang gespot de gevaarlijkste vh land ...de black Mambo!! Even weer met beide benen op de grond brrr.s,middags met 2 kleinere bush auto,s door de wildernis gereden.Al gauw zagen we diverse dieren,van Giraf tot Hyena,s geweldig is dit.In het donker nog gereden met zoeklichten maar dat was niet echt een succes. s,avonds kampvuur en maar vroeg op bed.Ik had een prive huis haha, in het donker er naar toe lopen was niet echt prettig...wat als je dieren tegenkomt?.De vlg morgen reden we naar onze nw lokatie.Onderweg veel gezien prachtig uitzicht bij Gods window en speciale rondingen uit het gebergte ivm twee rivieren die bij elkaar komen Potholes .Later kwamen we aan bij ons nw onderkomen,een Houten hotel met buiten een bar en zwembad..super.De vlg morgen gingen we dan naar het echte Krugerpark,het andere park was van de reisorganisatie Drifters, dat in verbinding staat met Krugerpark.Aangekomen op het park werden we gecontroleerd op wapens .We reden met de grote Bush truck over het park en we zagen al gauw de eerste neushoorns .Wat een mooie natuur hier ,de rivier gingen we volgen omdat daar de meeste dieren heen trekken.We zagen van allerlei dieren onderweg Superrrr onderweg gestopt bij een restaurant ivm plassen en koffie ,wat een mensen hier haha op het park zie je ze bijna niet weer.Het is zooo groot geweldig. S,middags uiteindelijk alle big 5 gespot .Met als toetje een Luipaard die een klein impalatje opat...zo bijzonder! Ik ga eerst stoppen ..we willen nog even van de laatste dag genieten ...vlg x het eindverslag met vele foto,s tot latersss

• 14 Februari 2016 - 15:02

Metus:

wens jullie een veilige terugreis en we zien jullie weer in het koude kikkerlandje

• 14 Februari 2016 - 22:52

Karin Weiss:

Dan zijn jullie nu vast op het vliegveld, na een onvergetelijk mooie reis.
    Goede reis terug en niet schrikken, het weer is helaas anders.
    Blijf zolang je kunt in de vakantiesfeer.
    Groetjes, Karin

• 15 Februari 2016 - 14:51

Annie De Heer:

Wat gaat de tijd toch snel te bedenken dat het nu al weer bijna voorbij is. Ik heb meegenoten van je belevenissen en wil je daarvoor heel veel dank zeggen. Nu maar weer terug naar de realiteit in Nederland en ik hoop voor jouw dat je snel weer de weg hier vind en wens je een voorspoedige reis teryg. Groetjes Annie de Heer.