amazing Cape Town - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu amazing Cape Town - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu

amazing Cape Town

Blijf op de hoogte en volg wijnand

18 Januari 2016 | Nederland, Leek

di 12 jan..Op tijd naar Robben Island.Een groot eiland wat vroeger een gevangenis was waar oa Neson Mandela 28 jr gevangen heeft gezeten.Na een half uur varen stapten we over in een bus die ons over het eiland rondreed,een hoop bla bla en na de koffiepauze nog even door de gevangenis.poe poeIk had wat meer verwacht .,s middags naar het strand in Llandudge.Het water was alleen steenkoud .Wel mooi privestrand met hoge golven.
Wo 13 / Op weg naar de Botanische tuinen,ditwas achteraf een stadstuin maar wel heel mooi.Diverse eekhoorntjes vlogen voor je voeten.Daarna weer naar hetzelfde strand .De zee was wild en zeer hoge golven.Mooi om te zien.
Do 14/ Oke we doen een 2e poging naar de Botanische tuinen in Kistenborch.Onderweg nog wat handelen voor het stoplicht ivm een schilderij.Na 3 x stoppen lukte het mij toch voor mijn prijs.Bij elk stoplicht staan er mensen handel te drijven of te schooien.Ze krioelen tussen de auto,s door.Het park was zeer groot en de plattegrond vreselijk.Het was een mooi park met diverse bomen bloemen en cactussen.Tussendoor kroop er een grote Tortoise (schildpad) en later een meter van ons een zwarte slang van een goede meter brr.Ook soort ganzen met kuikens .In het park nog Bobotie gegeten en de rest mee voor de vele zwervers.
Vr 15/ Vandaag maar wat wassen in de biotex ,soppie soppie en drogen maar.Vandaag naar het Aquarium in Waterfront.Onderweg mijn vriend met een geamputeerd been wat geld gegeven en wat eten .Hij leeft op straat op de hoek bij ons appartement.Het Aquarium was leuk met wat andere vissen die ik al gezien had in Dubai.Helaas niet zo groot maar daar wordt aan gewerkt.Tanken is hier geweldig,je blijft gewoon in de auto zitten en alles wordt gerereld.Ramen / spiegels wassen en hij tankt in tussentijd .Vervolgens de mobiele pin en voor 25 euro een volle tank benzine.Fooi van 50 ct en rijden maar weer.s,avonds na het eten nog wat drinken en later met anderen in een taxi ..met 5 man achterin naar een dancing.16Zaterdag ..Weekend ..even bijkomen brr.Vandaag naar een vogelpark.Dit park was niet modern maar wel heel natuurlijk en zeer groot.Je liep tussen de beesten rond van kooi naar kooi wauw wat een park ,de gekste vogels waren er ook veel roofvogels en uilen ,zelfs een witte pauw en een witte eekhoorn.Ook vele tortoises en apen .
In Campbays nog op een toplokatie gegeten aan de zee,eigenlijk doen we niet anders. Met fooi nog geen tientje pp.Ook parkeren is bijna gratis ,je geeft wat zgn parkeerwachters 50 ct en ze passen op je auto en wijzen je een plek aan.
Zon 17/ warm vandaag pff 33 graden Op naar het strand .Na onderhandelen 2 bedden en een parasol geen overbodige luxe .Toch eind vd dag lichtelijk verbrand .De hele dag lopen ze met koelboxen langs je drinken ijs enz.Rayban zonnebrillen en hoedjes etc.We hadden smorgens nog wat boodschappen gedaan en alvast wat drank omdat het hier om 1800 verboden is te verkopen .De fles likeur lag achterin en de kurk is er afgeknalt door de hitte.Zooo lekkere dranklucht in de auto haha .Nu maar hopen dat ze ons niet aanhouden.Aan iedereen de groetjes en tot een vlg x .

• 18 Januari 2016 - 11:53

Karin Weiss:

Geweldig, gisteren vroeg ik erom en nu al bericht ;-). Nog heel veel plezier, zo te zien maken jullie de leukste dingen mee, heel leuk dat je dat zo naar ons kunt mailen, ik geniet enorm hiervan. Groetjes, Karin

• 18 Januari 2016 - 15:04

Annie De Heer:

D ag Wijnand en dochter,
    Je hebt me weer een leuke middag bezorgd met je verslag en foto's -- had ik net nodig nu ik hier ben ingevroren door sneeuw en ijs - spiegelglad rondom en het blijft ook nog wel zo tot eind van de week.
    Zie je in de toekomst nog wel bekend worden als journalist/colomnist-dus flink oefenen maar!! Wens jullie een fijne week en groetjes Annie

• 19 Januari 2016 - 20:14

Johanna Hoiting:

Hey Wijnand en Suus. Wat een geweldige mooie foto's en verhalen. Heel leuk om zo een beetje bij jullie te zijn. Rob en ik hebben net je laatste verhaal en foto's bekeken. Zo zit hij nu hier en morgenavond is hij bij jullie. Hij is er klaar voor. Om 4 uur gaat onze wekker weer voor een ritje Schiphol. Je raadt het al, kans op wat ijzel en sneeuw. De weergoden zijn niet met ons.
    We zullen, oma en ik, Rob op het vliegtuig zetten om de komende 3 weken al dat moois samen met jullie te bekijken.

Nog heel veel plezier samen

Groetjes Rob, Johanna en Rob