Christchurch - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: wijnandpanjer

Blijf op de hoogte en volg wijnand

24 Februari 2011 | Nederland, Leek

Het is allemaal veel erger dan ik in eerste instantie dacht,het hele centrum is hermetisch afgesloten geen electrisch en water in grote delen
Ik kwam dus s,avonds aan in Christchurch ,op de weg er naar toe allemaal mensen uit de stad die er wegvluchten,de benzinepompen waren snel leeg.Had daar afgesproken met vrienden.zij waren dus midden in het centrum ten tijde van de aardbeving!wij(mijn duitse baardvriend en zijn vriendin uit auckland en nog een duitse vriendin van jan)hadden afgesproken op de camping bij het vliegveld,de duitse vrouw moest de volgende dag met het vliegtuig naar Auckland.Na nog wat bijelkaar te hebben gezeten gingen we naar bed .de duitse vriendin wilde niet meer in de tent slapen en vroeg of ze bij mij kon slapen.Maar weinig slaap, de hele nacht naschokken !(niet die!!) het was net of iemand aan de bus zat te duwen,raar gevoel dat kan ik je wel vertellen.zij was natuurlijk extra bang doordat zij het van zo dichtbij had meegemaakt.Ik wilde de volgende dag helpen in het centrum maar de stad was niet toegangelijk .het leger is inmiddels gearriveerd.Vandaag naar Akaroa gereden ,onderweg diverse scheuren in de weg Heb net contact gehad met het autoverhuurbedrijf maar gelukkig kan ik de auto as zaterdag inleveren.Hopelijk morgen met dolfijnen zwemmen Als de andere persoon maar komt opdagen ,dan zijn we met 2 personen lachen !voor een willen ze niet weg ,de toeristen mijden deze hoek nu natuurlijk.Ben vandaag hier nog naar de brandweerkazerne geweest superr Leuke kerel die chief !
Het laatste nieuws van de aardbeving 92 overleden ongeveer 160 in levensgevaar en honderden vermist grote problemen met indificatie de paspoorten liggen natuurlijk overal,veel toeristen zijn slachtoffer geworden van dit natuur geweld.Ik laat het hier eerst bij en ga weer naar het zonnetje die schijnt volop nu !tot laters doeiii