Zuid eiland -New Zealand / kayak - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu Zuid eiland -New Zealand / kayak - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu

Zuid eiland -New Zealand / kayak

Door: wijnandpanjer

Blijf op de hoogte en volg wijnand

07 Februari 2011 | Nederland, Leek

Zo weer een andere internet cafe,de andere was maar voor een half uur.(gratis natuurlijk)vervolg veerboot...De volgende morgen werd ik wakker van de auto,s die op de veerboot wilden Ik sliep dus op het terrein waar je op de veerboot kan Grote schrik ben ik te laat? Allerlei auto,s achter mij grrr ik kon dus niet weg ,opeens een gegil en ik hoor mijn naam ?? Mijn israelische vrienden stonden in de rij zij gingen dus ook naar zuid.Tijdens de geweldige overtocht mooi weer en dolfijnen naast de boot!!gingen we samen naar een strand in het noorden van Picton daar wat zwemmen en zonnebaden wauw wat had ik een goed gevoel over zuid eiland!Later naar Nelson gereden,gezellige stad,daar wat kleding gewassen en wat info ingewonnen bij het vvv over de kayaktocht in het Abel tasman parc voor 3 dagen.Daar geslapen op een free camping,wat een gezellige drukte allemaal campervans en stationwagens.Daar een man uit slowakije ontmoet die ook alleen reisde De volgende dag ging ik alvast richting kayakcentrum, daar maar voor een x op een camping,wat een saaie boel daar en dan betaal je een x haha Ik had daar geen signaal en kon zo mijn vrienden niet bereiken.licht paniek natuurlijk want ik wilde wel mee kayakken
De volgende morgen geinformeerd bij de receptie maar ik had geen achternaam ,ik was te laat met boeken,ik mocht niet alleen,moest dus op zoek naar een partner etc ik gaf echt de moed op.weer terug naar de camping,plots rijden ze daar samen met nog 2 andere israelische meiden.Gezamelijk naar het boekingskantoor,weer moeilijk maar ongelofelijk ik kreeg naar veel zeuren toestemming om alleen in een kayak te gaan(moest eerst een test doen )affijn wij in de watertaxi met al onze bagage en de kayaks en op naar het eind van de trip en dan kayakken weer terug.We zagen onderweg een zeehond die een vis uit elkaar scheurde!Later gingen we dan echt los.ik was best wat nerveus want je vaart wel op de zee en de kayak was niet zo stabiel als de 2 persoons.Bij een eiland zagen we vele zeehonden van dichtbij,het leek wel tv!Later komt er een motorboot ons tegemoet met om zich heen wel 15 dolfijnen.De dolfijnen sprongen en zwommen recht op ons af,je kon duidelijk het gesnuif horen! gelukkig doken ze onder de kayak door(ik kon ze zien in het heldere water) en gingen verder met de motorboot.Ongelovelijk ,ik denk dat je zoiets nooit weer meemaakt.Vervolgens overnachten in een gehuurde tent met een dun matrasje vlakbij het strand,kampvuurtje pannetje erop en eten maar De volgende dagen weer op tijd peddelen en wat ouwehoeren op het water/strand,overnachten op een anderstrand waar niemand was!Hier nog de kidouche (doen ze elke vrijdagavond)gedaan met de Israeliers.Dag 3 de laatste fase,terugpeddelen naar het begin.al met al geweldige dagen met veel zon!
De volgende dag naar Takaka gereden,daar was de slot van een feestweek ,wat een busjes echt niet normaal.Daar een plek vlakij Takaka gezocht bij een rivier.Tijdens een groot kampvuur hoorde ik dat er vele walvissen aangespoeld waren in het noorden precies in de richting waar ik heen wilde(een lange dunne strand in het noorden van zuid eiland).De volgende dag ben ik alleen gaan kijken,de meeste hadden ze gered maar 6 lagen dood op het strand,dit was natuurlijk geen leuk gezicht.De reis gaat nu naar Westport en dan langzaam richting zuid.Ben trouwens aardig ziek! heb een virus! ik geloof niet dat het over gaat.De dokter dacht aan een vakantievirus !!!tot de volgende X Dikke kus/knuffel doeiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leek

Op zoek naar mijzelf

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2011

een half jaar later...

04 Maart 2011

veilig thuis !

01 Maart 2011

terug in Aussie land

26 Februari 2011

vervolg Christchurh

24 Februari 2011

Christchurch
wijnand

Actief sinds 19 Nov. 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 65056

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 14 Februari 2016

Big 5

01 December 2010 - 03 Maart 2011

Op zoek naar mijzelf

Landen bezocht: