wateroverlast Rockhampton - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu wateroverlast Rockhampton - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu

wateroverlast Rockhampton

Door: wijnandpanjer

Blijf op de hoogte en volg wijnand

06 Januari 2011 | Nederland, Leek

Na de rustdag langzaam richting Rockhampton,sommige beweerden dat de weg af en toe wel open was .Onderweg voor de 2 de X een grote waterval proberen te zien helaas ,wel een platypus !! maar het wordt mij duidelijk dat hier veel water is heengestroomd. De auto moet de 17 januarie ingeleverd worden en het is nog wel een mooi eindje rijden en er gingen al geruchten dat het hoogste punt nog moest komen en dan kon de weg wel voor 10 tot 12 dagen gesloten blijven. In Rockhampton aangekomen dacht ik dat ik er was maar helaas, in de stad werd pas duidelijk hoe erg het hier is, auto,s tot de ramen in het water en huizen onder water. Hele gebieden voor de stad waren ook al overstroomd.ik wilde eerst wachten maar er werd al voorspeld dat de noordkant ook afgesloten werd, dus wegwezen anders zat ik daar helemaal vast Er is dus geen alternatief om naar het zuiden te rijden grrrr.
Na een nachtje slapen schijnt de zon vol op mmm een andere reiziger kijkt naar mijn band ,volgens mij is die lek ! shit ook dat nog,waarschijnlijk door de vele gaten die in de weg zitten.Affijn de band verwisselt en een dikke schroef steekt er uit.5km verder zit een garage en na een uur en 30 dollar lichter vervolg ik weer mijn weg.
Het verhuur bedrijf gebeld en vertelt van mijn situatie maar het was geen probleem ,ze hebben ook nog een vestiging in het noorden in Cairns.Alleen wel de 13 de inleveren oke ,krijg het resterende geld gewoon terug.
Dan maar daar vandaan naar New Sealand of zal ik toch naar de fiji eilanden gaan het is daar wel heel mooi,wordt vervolgt haha
ben doorgereden naar Sarina wauw weer zo,n mooi beach,heel langzaam aflopend strand en super strak net een ijsbaan maf hoor.ik ben in eerste instantie de enige op het strand samen met de reddingsbrigade.zij waren bezig met een net om te kijken of de jelly fish er ook in zat(soort kwal waar je heel ziek van kan worden).in dat net zitten alleen maar kleine visjes mmm mooi aas voor de hengel!!vissen dus,helaas alleen maar een krab bah.overnachten bij het strand met weer alles er op en aan en weer gratis natuurlijk (groninger he).De volgende morgen 6.30 hardlopen op het strand heerlijk wat een afstand hier pff
vandaag naar een park geweest vlakbij Mackay
Hele mooie bergwandeling gemaakt alleen vreselijk zweten met dit weer
Onderweg 2 kangeroes op het pad waar ik langs moest, snel foto schieten maar ze bleven gewoon zitten,ik kon er gewoon bij staan en zij gingen uitgebreid liggen heel bijzonder !
later nog met een voormalig duitser gepraat,hoe mooi en easy live het hier was ,zulke mensen moet ik niet te vaak tegen komen haha.Ben nu in Prosperine in een bibliotheek en wil nog doorrijden tot Townsville ,heb inmiddels al zo,n 8500 km gereden pff maar wil nog steeds aan de verkeerde kant instappen,tja en dan zit daar geen stuur haha.Dan ben ik weer rechts aan het voorsorteren ,maar niemand claxoneert hier of steekt zijn vinger op ,heerlijk volk.zo genoeg vertelt.Eerst maar ff boodschappen doen groetjes aan iedereen en een knuffel van deze kant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leek

Op zoek naar mijzelf

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2011

een half jaar later...

04 Maart 2011

veilig thuis !

01 Maart 2011

terug in Aussie land

26 Februari 2011

vervolg Christchurh

24 Februari 2011

Christchurch
wijnand

Actief sinds 19 Nov. 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 65064

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 14 Februari 2016

Big 5

01 December 2010 - 03 Maart 2011

Op zoek naar mijzelf

Landen bezocht: