laatste dagen Kaapstad (Cape Town) - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu laatste dagen Kaapstad (Cape Town) - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu

laatste dagen Kaapstad (Cape Town)

Blijf op de hoogte en volg wijnand

25 Januari 2016 | Nederland, Leek

ma 18 Nadat we uit het internet café gelopen waren liepen we een groot winkelpand binnen waar tientallen kleine winkeltjes ondergebracht waren van handgemaakte producten uit zuid Afrika.Echt een aanrader.Verder de stad nog wat verkend met zijn totaal andere winkeltjes.We liepen langs een motorzaak waar ze Harley,s verhuurden,dit bleek niet duur te zijn .Dit was een leuk idee als Susanne's vriend Rob komt dan kunnen zij samen ff op pad en ik heerlijk touren.S,avonds nog een stuk gereden en onderweg werden we gewaarschuwd voor zandduinen op de weg Onderweg nog veel sloppenwijken gezien.In het donker weer terug en ik moet zeggen dat het een vervelend idee is als je weet dat veel mensen langs de snelweg lopen
Di 19 Begin vd derde week wat vliegt de tijd.Vandaag de andere kant van Kaapstad bewonderen.Onderweg bij een strand waren ze aan het kite surfen ,een plank en een soort parachute zoo dat ging hard.
Diverse dieren gespot lief klein schildpadje ,zebra,s struisvogels op de weg en nog Gemsbokken gespot. De zee komt hier en stuk landinwaarts en dat was lekker warm .
Wo 20 Aanmelden voor zwemen met haaien ..helaas er waren al 2 week geen haaien meer gesignaleerd.Afblazen dus.Vandaag komt Rob aan.Eerst nog naar Canel walk een gigantische shoppingmal,volgens ingewijden de grootste van Afrika.Ik heb ook zoiets in Dubai gezien maar hier waren er veel leukere winkes.Na de hele dag er rond gestruunt te hebben nog even naar ons appartement.Onderweg nog even bij de Brandweerkazerne van Kaapstad langs geweest.Het bleek een oude kazerne met wel diverse wagens .Ze hebben veel uitrukken ook mede door de hoge temperaturen natuurlijk.Na een rondleiding kreeg ik een aandenken in de vorm van een t shirt.S,avonds rob opgehaald van het vliegveld en onthaald met een grote afrikaanse Vuvuzela (toeter)Het leek wel leuk om suus en rob naast elkaar te zien duo penotti.
Do 21 Met Paul,een medewerker van ons appartement naar de boerderij van zijn zuster.Daar hebben ze div paarden en een rozengarden waar jezelf rozen mag plukken of planten kopen. Vervolgens nog even naar de basis van de blus helicopters. We hadden ze al live in aktie gezien op de tafelberg tijdens onze beklimming.
Rob moest nog ff bijbruinen dus op naar Clifton beach ,4 stranden die naast elkaar liggen voor elk wat wils.
Vr 22 Vandaag een Harley huren ...helaas alles verhuurd neeee .Zoeken naar een andere zaak,uiteindelijk vond ik een BMW zaak 2x zo duur en eigen risico van 800 euro .Ik kon dat niet verzekeren.De lol was er af.S,avonds ff borrelen in Long street de place to be.De heenrit was een feest met 17 man in een taxibus ach voor 40 ct de man moet je niet zeuren haha Eerst allemaal wat onwennig en op mijn hoede maar de sfeer was zeer goed en hebben leuke mensen ontmoet.In dit cafe waren veel locals Gezellige mensen met veel feeling voor ritme en dans.Waarschijnlijk hebben ze in de drukte mijn telefoon ontvreemd.Balen natuurlijk vooral voor de vele foto,s.Maar goed dat gebeurd ook in Nederland .Terugweg maar een gewone taxi dat zat beter .Za 23 Ren S willen met de hop on hop off bus en ik zal met de auto weg.
Ineens realiseer ik mij dat Suus de sleutels heeft.Ik snel een fiets geleend van Paul en snel naar de busstation.Ze zaten al bovenin de bus en ik roepen pff dat ging net goed.Vandaag achter een nw telefoon aan .Eerst naar het politiebureau,wat een oude troep .Het was druk , gevraagd of ze wat hadden binnengekregen maar helaas.Die zie ik nooit weer.Een ordebewaker gevraagd voor een winkel ,hij liep spontaan de halve stad met mij door en ik had een nw telefoon .Oke geen luxe maar wel weer bereikbaar.Later kwam ik R en S weer tegen en gezamelijk in een Cubaans restaurant wat gegeten.Ons lampje was uit .
Zo 24 ..Inpakken ,afscheid genomen van Paul en we gingen uit Kaapstad ri Mosselbay. Een geweldige route dwars door Afrika wauw wat een mooi land / natuur.Onderweg veel schapen en struisvogels.Opeens 2 Apen(bavianen) op de snelweg,dat is hier dus normaal.Na een mooi stuk rijden kwamen we aan in Mosselbay. We vonden een super strandhuisje met veel luxe, 4 slaapkamers en aan de zee voor 55 euro incl Bij binnenkomst op het dakterras gelijk een horde dolfijnen aan de kust Geweldig! Helaas kunnen we hier maar een nacht blijven.
Dit was hem weer, warme groetjes en tot een vlg X

  • 27 Januari 2016 - 00:29

    Karin Weiss:

    Hoi Wijnand, ongelooflijk wat jullie allemaal meemaken, ook dat je naar de brandweer ging, het is hartstikke leuk om te lezen. Bedankt voor je leuke verhalen en foto`s, nog veel succes met alles, groetjes, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wijnand

Actief sinds 19 Nov. 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 64981

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 14 Februari 2016

Big 5

01 December 2010 - 03 Maart 2011

Op zoek naar mijzelf

Landen bezocht: