Aankomst Kaapstad - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu Aankomst Kaapstad - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu

Aankomst Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg wijnand

11 Januari 2016 | Nederland, Leek

Na een ijzig /ijzel afscheid zijn we dan in Kaapstad aangekomen.
Na een lange vlucht (11.5 uur) werden we opgehaald door een medewerker van ons Hostel ,de temperatuur was s nachts heerlijk.
De volgende dag gingen we met een Hop on -Hop off bus dwars door Kaapstad .Bij waterfront eruit en daar spotte we direkt wat dolfijnen aan de kust.Vervolgens met een Catamaran de zee op.Daarna weer in de bus en gestopt bij een Township lees sloppenwijk ,Onder begeleiding van een gids werden we er rondgeleid.Een moment van bezinning.
Terug in het hostel werden we verrast met een Braai = BBQ na een gezellig gesprek met wat Finnen zochten we onze kamer op .
Dag 3 haalden we onze huurauto ipv een ford fiesta kregen we een ...jawel een Renault Clio net zoeen als ik thuis heb ...alleen het stuur zit aan de andere kant. (links rijden hier) .Op zoek naar een omderkomen dat was niet zo moeilijk we kozen voor een nieuw lijkend hotel .Maar wat kleine kamers ..s,morgens heerlijk gelunched met uitzicht op het voetbalstadion van de kampioenschappen voetbal met de vuvuzela,s 2010
Nu zitten we in een ruim appartement en hiervandaan maken we tripjes.
Dag 4 Op naar de zee wauw mooiiii alleen zeer koud brr,s,middags naar Cape Town zuidelijkste punt waar 2 zeeen bij elkaar komen.Onderweg een hoop zwervers onderkomen gezien en aan de andere kant een hoop rijkdom het leeft hier door elkaar.De dikste sportauto,s rijden hier rond.
Dag 5 Dagje waterfront ,shoppen lunchen live muzieketc .De koers is zeer gunstig eten en drinken in de gulden tijd .
Nog even fietsen gehuurd ..we blijven natuurlijk wel nederlanders.
S,avonds fles wijn kopen ?? nee sir 20.00 geweest geen drank meer te koop.Oo zondags niet, wel in de restaurant als je eten gaat
Dag 6 Zondag ,vroeg opstaan 5 uur hoezo vakantie grr ,we willen de tafelberg beklimmen,een vd 7 wereld wonderen. Na een stevige klim met een harde wind wat soms echt gevaarlijk was kwamen we dan boven.Zo plat is het ook weer niet haha maar wel een prachtig uitzicht.Boven wilden we naar het restaurant , dicht ?? huh maar ook de kabelbaan deed het niet ..(in verband met de harde wind) NEEE niet weer die berg af..maar na een uur kwam de lift gelukkig weer boven en konden wij naar beneden.
s,middags naar puiguin strand .wauw honderden puiguins schitterend.Later nog even in de zee lopen en plots een paar van die beestjes uit het water ....zo mooi!!
De dag afgesloten bij een Thai restaurant mmm heerlijk het leven is hier goed(koop) samen met een goede fles wijn (rest in de doggybag) betaalden we incl fooi 12 euro,s pp.
Vandaag 11 Januari ,vandaag maar rusten dagboek bijwerken en naar de stad een internet cafe opzoeken.Onderweg maar een vrouw wat cornflakes en melk gekocht ..
Kortom het leven is hier heel bijzonder en mooi .Voel mij hier wel thuis.
Komende dagen gaan we iets speciaals doen brrr
Groetjes aan iedereen en ik hoop dat jullie weer genieten van onze reis
Morgen naar Robbeneiland ...

• 11 Januari 2016 - 14:04

Gerda Metus:

Leuk reisverslag, zo kan het thuisfront ook meegenieten.
    Komen er ook nog foto`s bij?
    Veel plezier
    Groet Gerda

• 12 Januari 2016 - 01:40

Karin Weiss:

Zo moet het leven zijn, fijn dat ik mee mag genieten.

Wijnand en dochter, nog veel fijne dagen en hopelijk nog een paar jaloersmakende berichten.

Groetjes, Karin

Hoi Gerda, jouw huisje bevalt nog steeds.

• 13 Januari 2016 - 17:16

Annie De Heer:

Hallo Wijnand en dochter,
    Heb het eerste reisverslag in goede orde ontvangen en het met belangstelling gelezen. Hoop nog heel vaak wat van jullie te horen en heb dank zij jou weer een mogelijkheid van de computer leren kennen.
    Vooral de foto's zijn prachtig en geven een goede indruk van het mooie land. Morgen krijgen we weer een aanval van de winter en ben jaloers dat ik ook niet in Afrika ben.
    Nog heel veel plezier en tot het volgende verslag groetjes van Annie de Heer

• 14 Januari 2016 - 08:44

Deheer:

hallo veel plezier met de big 5

• 14 Januari 2016 - 17:01

Petra:

Hehe eindelijk kan ik meegenieten van jullie byzondere verre avontuur

Take care have fun

• 16 Januari 2016 - 18:38

Karin:

Wat hebben jullie al weer veel gedaan en gezien
    Leuk om jullie zo weer te volgen wens jullie nog heel veel plezier daar en ik hou het verslag in de gaten en de foto's

• 17 Januari 2016 - 17:36

Karin Weiss:

Hoi, wacht met smart op vervolg ;-). Hier al weer sneeuw, dus vertel .........! Groetjes, Karin

• 18 Januari 2016 - 22:47

Marthie:

Hoi Wijnand en dochter,
    geniet van jullie reis, mooi om alles me te lezen, prachtige natuur daar,
    De Schepper heeft alles prachtig gemaakt , wonder mooi.
    veel plezier