van Port augusta naar de Uluru - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu van Port augusta naar de Uluru - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu

van Port augusta naar de Uluru

Door: wijnandpanjer

Blijf op de hoogte en volg wijnand

22 December 2010 | Nederland, Leek

daar was ik weer,even van de wereld geweest midden in Australie in de outback!ja hier moet je geen brokken maken of pech krijgen.Erop letten dat je genoeg benzine bij je hebt en water!De wrakken kom je regelmatig tegen
eergisteren nog een kangeroetje van de weg getild aangereden door een ...Er lagen veel dieren onderweg aan de kant,oa koeien ,kangeroes,een schaap en volgens mij een vos.lange rit gehad al met al,maar wel veel beleefd van port Augusta (zuid)via coober pedy een stad waar veel onder de grond zit,div hostels cafe kerk enz.daarna naar de Uluru de grote rode berg in het hart van Australie.Daar omheen gelopen in 33 graden pff.Volgende dag weer vroeg opstaan om hem weer te zien met zonsopgang.Leuk gebied hier ,veel vriendjes die continu om je kop lopen te zeuren grr van nood de hoed met gaas maar op gezet!ben nu na 4000 km in Alice springs waar veel aboridginals wonen, aparte lui.
Plan is nu naar het noorden en dan de eerste grote afslag naar de oostkust.
Afgelopen nacht geslapen aan de voet van een berg,gisteravond viel een steen naar beneden ,ik kijken en ja hoor hipt er een kangeroe langs de berg.klik hebbes!temeratuur nu boven 30 graden en onbewolkt,tot de volgende X

• 22 December 2010 - 09:04

Maria:

dat duurde lang voordat er weer een berichtje kwam....
    ik dacht al dat je verdwaald was... :-)
    Lekker weertje bij jou.
    Hier kkkkkoud maar wel lekker. Echt een mooie witte wereld, lijkt zo mooi schoon...hahaha
    Gek om kerst in de zon te vieren?
    En ik had idd gehoord van suzanne dat er zoveel dieren doodgereden werden. Zielug...

Enjoy!
    ow ja, met wie reis je nu?

knuf m

• 22 December 2010 - 10:17

Henry:

Tjonge en wij hier maar blauwbekken ;-) Lees net op internet dat de elf stedentocht weer eens dichtbij is!!

• 22 December 2010 - 11:13

Marthie En Aart:

Fijn om weer van je te horen, ik maakte me een klein beetje bezorgd , geniet van de warmte, wij trekken wel de handschoenen aan en de sjaal om

• 22 December 2010 - 11:14

Marthie En Aart:

• 22 December 2010 - 15:44

Danny En Julia:

He paps,
    het was even wachten maar er is weer een reisverslag met mooie foto`s. ziet er echt super uit behalve die kangeroe dan. heel veel plezier daar geniet ervan.

xxx
    Ps:Van wie is die andere stoel bij het busje??? :)

• 24 December 2010 - 14:25

Marianne:

....dat was het wachten wel waard! Mooie foto's, wat een geweldige omgeving! Mooi busje ook, zo kunnen ze je overal terugvinden;-)
    Wens je alvast hele fijne, gezellige en warme (hoef in dit geval niet veel aan te doen) kerstdagen!! Groetjes vanuit een winters Muntendam,xx

• 24 December 2010 - 18:44

Arent Anema:

Wijnand,

de jaarvergadering is achter de rug.
    Toch nog laat geworden ondanks jouw aanwezigheid.

Fijn kerstdagen en een gezond en veilig 2011, ook namens Anita.

• 24 December 2010 - 18:46

Arent Anema:

Ik bedoel natuurlijk afwezigheid. Ben ik blijkbaar ook een beetje.

Kom je die vissen van Pop ook tegen?

• 24 December 2010 - 21:29

Johanna En Henk:

Hey Wijnand,
    Zo te zien en te lezen geniet je met volle teugen. Ook wij zijn benieuwd voor wie dat 2e stoeltje is. Laat het in je volgende verslag maar even weten!
    Morgen 1e kerstdag alweer. Op 2e Kerstdag komen Rob en Susanne gezellig bij ons gourmetten. Maken er een gezellige dag van.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal met mooie foto's. Geniet er van en hele fijne feestdagen ook voor jou gewenst, al zal het wel raar zijn nu het daar zo warm is. Heel veel lieve groeten van ons.

• 25 December 2010 - 13:01

Erik Huisman:

He Wijnand,
    Vanaf vandaag zal ik je reis volgen. Heb mij aangemeld, als je weer een verslag maakt krijg ik een e-mail. Je bent zeker blij met het nieuwe foto toestel? De foto's die je maakt zien er goed uit. Zo te zien heb je al veel toeristische bezienswaardigeheden bezocht.
    Geniet maar van de heerlijke temperaturen, dat doen wij hier ook. Ik heb met de kerstagen OvD dienst dus veel eten en geen druppel drinken. Nog veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag.

Groetjes Erik

• 26 December 2010 - 12:29

Korry:

hey wijnand

leuk om weer iets van jou te zien en te horen , en je je te volgen op zo,n mannier ,hier is het nu twede kerstdag wij moeten het doen met de kou ,zo te zien en te horen beleef je je daar veel ,alvast een gezond en gelukkig 2011

groetjes korry