New Zealand !! - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu New Zealand !! - Reisverslag uit Leek, Nederland van wijnand panjer - WaarBenJij.nu

New Zealand !!

Door: wijnandpanjer

Blijf op de hoogte en volg wijnand

17 Januari 2011 | Nederland, Leek

Daar was ik weer,veilig geland in Auckland ! Mijn snorkeltrip was fantastisch in de Great Barrier Reef,helaas liet de zon zich niet echt zien maar onder water was het echt een sprookje ,jee wat helder water ik denk dat ik wel 15 mtr naar beneden kon kijken, zeer mooi koraal en weinig vissen de eerste X, later nog op 2 plekken gesnorkeld en daar waren iets meer waaronder een geweldige tamme vis genaamd alvin met botox lippen.en van de crew dook naar hem toe en kuste zijn lippen en trok hem ook daaraan naar boven later zwom er nog een haai (geen vleeseter volgens mij) maar we hoefden er niet uit.Het busje ingeleverd in Cairns en precies 10.002 km gereden! dus weer slapen in een backpackers hostel tenminste dat was de bedoeling,ik kreeg een gratis dinner bij de boeking maar die kon ik inleveren in het centrum.Terwijl ik met engelsen zit te praten komt er een jongedame aanschuiven uit Engeland en daar heb ik de rest van de avond mee doorgebracht,wat dansen en drinken pff tja dan heb je net 3 uur slaap voordat de taxi je komt halen.Op het vliegveld de Backpack weer open ivm lucifers grr ze mochten wel mee in de handbagage ook mijn vishengel was een probleem hij werd netjes ingepakt haha.Na een goed vlucht kwam ik om 1815 aan,goedkope kamer in hotel geboekt waar nog 4 teams voetballers waren maar het viel reuze mee.de volgende dag mijn nw busje (Toyota)opgehaald,bleek de meid die alles regelde uit grijpskerk te komen!Hup naar de supermarkt en naar de slijter, de bier is hier tenminste betaalbaar.Heb gelijk lopen pingelen,hij had div losse flesjes liggen van kapotte verpakkingen dus ik de betere merken bij elkaar gezocht en gevraagd voor een mooi prijsje !!Wat een gerinkel achterin pff Na anderhalf uur rijden gestopt op een camping waar ik binnen 5 min aan de bier zat met mijn buurvrouw Ursela uit duitsland.
Later gezwommen in de zee met de hoge golven heerlijk ,dat heb ik echt gemist in Australie.Samen trekken we nu wat op hier.We zijn eerst naar een grot geweest met glimwormen ,wij die berg beklommen en bleek dat de ingang vlak voor aan zat.Je merkt hier dat de Maori,s aardig aanwezig zijn Ook hier weer vele mensen met tatoes ,Dat het hier nou mooier is is denk ik te vroeg om te zeggen!Vandaag gaan we naar het noorden van noord eiland en ik denk dat ik voor 2 weken op noord eiland blijf en dan 4 week op zuid eiland.De luchtvochtigheid is hier wel beter pff wat een zweterige nachten rond Cairns
De zon scheen vol op de eerste dagen,vandaag wat motregen dus ideaal om te shoppen/internetten
Groeten uit New Zealand ,zing maar even met mij mee :en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet! Doei !!